The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu

The Great Barrier Reef

Door: Febe

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Febe

09 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Gisteren bij het ophalen van de auto hadden we een kleine tegenvaller: als ik ook wilde kunnen rijden, moesten we 740 dollar bij betalen omdat ik nog geen 25 ben. Dat hebben we dus maar niet gedaan, Marjolein is nu onze enige chauffeuse. En dat gaat gelukkig goed! Af en toe roepen we even tegen elkaar: "LINKS RIJDEN"! Zeer goede methode. Marjolein vraagt zich wel af of de Aussies het links rijden zelf wel onder de knie hebben, bij elke afslag staat een bordje met "KEEP LEFT"! Of zijn ze zo ingespeeld op de (ramp)toeristen?

Vandaag zijn we wezen snorkelen bij Green Island, een eiland dat in het gebied van the Great Barrier Reef ligt. Witte stranden, palmbomen, zon... Wat een paradijsje. Een medebezoekster zei heel treffend: It looks just like a postcard!
Voor mij was het snorkelen de eerste keer, dus dat leverde wel even een paar benauwde momentjes op...
Maar na een minuut of 5 had ik het ook onder de knie en waren we ready to go. Er gaat echt een heel andere wereld voor je open onder water. Wat een pracht en koraal!!!
We hebben 100en vissen gezien in allerlei soorten, kleuren en maten.
Echt bizar mooi.
Bij onze 2e zwemtocht zag ik zelfs een levensgrote schildpad! WAUW! In mijn dolle enthousiasme begon ik naar Marjolein te roepen, die wat verderop aan het zwemmen was... Kreeg ik water in mijn neus, wilde mn masker niet meer goed, kreeg ik een lichte paniekaanval.... Dus toen ik weer onder water kon was die schildpad 'm natuurlijk allang gesmeerd. Maar we hebben 'm wel allebei gezien!
Echt amazing. Wat een geweldige ervaring en wat voelen we ons dankbaar.
Ja, zelfs ondanks de sunburn die we nu allebei (lichtelijk) hebben opgelopen. Dit was echt al meteen een enorm hoogtepunt!

Morgen gaan we koalabeertjes knuffelen in Kuranda. Donderdag verder naar de volgende plaats... Op naar het volgende avontuur.

  • 09 Oktober 2012 - 11:33

    Mama Anneke:

    PLEASE stuur af en toe ook een fotootje!
    O, wat ben ik jaloers.....
    en wat vind ik het heerlijk dat jullie zo genieten!

  • 09 Oktober 2012 - 11:38

    Marjolein En Febe :

    Oh, dat vergat ik te vermelden, we hebben mijn camera niet meegenomen ivm gevaar voor zand of waterschade. We baalden wel enorm dat we geen onderwatercamera hebben!
    Foto's komen nog mamsie, no worries! We moeten ook nog wat te vertellen hebben als we thuis komen!
    XXX

  • 09 Oktober 2012 - 11:47

    Papa Martien:

    Ik heb een vermoeden waar "we" later gaan wonen .............
    Kun je ook een foto postenvan Marjolein achter het stuur van die stoere Outlander?
    Wat is het adres van je bed-and-breakfast - dan google-earth ik het even.
    En een knuffelbeertje is natuurlijk super - groetjes en have fun. Papa Martien

  • 09 Oktober 2012 - 11:51

    Hanneke VS:

    Hey meiden!
    Wat een gaaf verhaal! spannend hoor! en nog zo lang te gaan : D vet leuk, geniet ervan!! en die 'keep left' borden stonden in Namibië ook, maar alleen op de weg vanaf het vliegveld (voor zover ik weet) dus mss is het voor toeristen die net beginnen met links rijden :P anyway! just enjoy!! Groetjes!

  • 09 Oktober 2012 - 12:13

    Erwin Mirjam Tychro:

    Wat gaaaaaaffff!!! Tychro vraagt of hij de volgende keer mee mag.

  • 09 Oktober 2012 - 12:16

    Marjolein En Febe :

    Ja natuurlijk! We moeten wel weer hard sparen willen we deze reis ooit nog een keer maken haha!

  • 09 Oktober 2012 - 13:24

    Nicole Buhrmann:

    aaaahhh GAAAF!! als Tychro mee mag, wil ik ook mee... :P
    Echt tegek, jullie hebben een voor proefje van het paradijs.. Heerlijk!!
    En goed smeren he meiden..!! moet die mooie koppies niet verbranden!!

    Doe voorzichtig!! En GENIET!
    PS: febe wat kun je leuk schrijven, lig helemaal in een deuk, misschien een nieuwe roeping ( collums schrijven;))

  • 09 Oktober 2012 - 14:17

    Henny Van Otterloo:

    Lieve Marjolein en febe,
    Wat heb ik genoten van jullie verhaal. Maken jullie aub. een foto van zo'n knuffelige koalabeer

  • 09 Oktober 2012 - 15:09

    Marry:

    Klinkt weer geweldig joh! En met èchte beertjes knuffelen lijkt met helemaal vet. Blijf vooral schrijven, dan zijn we hier ook allemaal een beetje met vakantie ... alleen al door met jullie mee te leven!

  • 09 Oktober 2012 - 15:48

    Margriet:

    even voor de duidelijkheid de borden keep left zijn net VOOR JULLIE komst geplaatst. Oh febe ik zag het onderwater gebeuren helemaal voor me dat was voor mij even een pamper-moment. Is jullie gastvrouw van de b&b nu een zr of toch niet?

  • 09 Oktober 2012 - 16:35

    Will & Ang:

    He lieverds,

    Wat geweldig om te horen dat jullie het daar zo goed hebben aan de andere kant van de wereld!!
    Als jullie naar de beertjes gaan....dan wel foto's maken hoor.
    We kijken uit naar de rest van jullie avonturen. Geniet van deze geweldige reis.

    Liefs van ons

  • 09 Oktober 2012 - 17:29

    Bas:

    zeg dames dat gaat goed met jullie daar, ga zo door.
    febe ga niet te diep het water in,er zijn daar onderwater spinnen dus kijk uit. marjo wist je dat je na1 week rechts mag rijden,dan zie je die borden niet meer.
    Pas op met de beertjes dames marjo praat uit ervaring-------groetjes papa beertje

  • 09 Oktober 2012 - 18:29

    Henriette En Lucas:

    Hoi Hoi
    Wat gaaf en prachtig die onderwaterwereld een wereld op zich en wat een leuk verslag!!!
    Geniet morgen van die kleine beertjes.
    Liefs van ons

  • 09 Oktober 2012 - 20:04

    Fam. Boon:

    Hey meiden, klinkt echt super!
    Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten dat geeft ons weer lekker afleiding van het gure herfstweer buiten ... We hebben ons huis al in de verkoop maar je verhalen brengen ons wel even in de verleiding hihi maar ja in het kippendorp is ook vast veel te zien ;-)
    Ik verheug me al op de foto's!!!!!
    Knuffie mi

  • 10 Oktober 2012 - 17:52

    Vin En Laar:

    Hallo schatten,
    Wat een leuk verhaal! Klinkt allemaal supergoed, en wat is die auto gaaf, echt en beest! Daar zou ik bijna voor naar Australië komen. Hier thuis draag ik het parfum chloë zodat we marjolein wat minder missen haha. En neem stiekem en koalabeertje mee, is leuk voor Nora.......hihi. Veel plezier en kijken uit naar het volgende verslag. Liefs van ons

  • 10 Oktober 2012 - 19:51

    Jachin En Laila:

    hey feeb!
    bedankt voor je sms! lief dat je nog aan ons denkt down there :-)
    we zullen ook aan jou denken volgende week als we in venetië zitten.
    we zijn ook erg benieuwd hoe je de broederschap ervaart daar in australie.
    Ik vind het altijd super om in andere landen onze br's en zr's te ervaren.
    groetjes aan marjolein en op naar de volgende verhalen!
    liefs jach en lai

  • 11 Oktober 2012 - 00:01

    Amy:

    Hi Febe en Marjolein,

    Welcome to the land Down Under !! Leuk dat jullie zo aan het genieten zijn.
    By the way....die bordjes voor Marine Stingers staan er niet voor niks he!
    Echt heel goed oppassen want het zijn niet zomaar kwalletjes deze zijn serieus gevaarlijk.

    Milaa Milaa falls schijnt ook mooi te zijn. The Atherton Tablelands is veel te zien en mooie wandelpaden.
    Ik weet niet of jullie ook nog naar boven rijden, maar de weg tussen Cairns en Port Douglas is echt heel mooi! Je rijdt heel veel langs de zee en is betoverd mooi. Port Douglas zelf is een mondaine badplaats waar je je zeker zult vermaken.
    Naar beneden rijdend:
    Airlie Beach is ook leuke stek om zeker een paar dagen te verblijven. Vanuit hier heb je ook goedkopere dagtripjes naar andere eilanden van het Great Barriere Reef. (erg ingesteld op backpackers daar).

    Veel plezier met zn tweetjes en we zien jullie binnenkort in Marcoola !!

    Groetjes Amy

  • 11 Oktober 2012 - 00:01

    Amy:

    Hi Febe en Marjolein,

    Welcome to the land Down Under !! Leuk dat jullie zo aan het genieten zijn.
    By the way....die bordjes voor Marine Stingers staan er niet voor niks he!
    Echt heel goed oppassen want het zijn niet zomaar kwalletjes deze zijn serieus gevaarlijk.

    Milaa Milaa falls schijnt ook mooi te zijn. The Atherton Tablelands is veel te zien en mooie wandelpaden.
    Ik weet niet of jullie ook nog naar boven rijden, maar de weg tussen Cairns en Port Douglas is echt heel mooi! Je rijdt heel veel langs de zee en is betoverd mooi. Port Douglas zelf is een mondaine badplaats waar je je zeker zult vermaken.
    Naar beneden rijdend:
    Airlie Beach is ook leuke stek om zeker een paar dagen te verblijven. Vanuit hier heb je ook goedkopere dagtripjes naar andere eilanden van het Great Barriere Reef. (erg ingesteld op backpackers daar).

    Veel plezier met zn tweetjes en we zien jullie binnenkort in Marcoola !!

    Groetjes Amy


  • 14 Oktober 2012 - 14:58

    Amber B:

    Hoe cool!! Supervet, en dit is nog maar het begin!!
    Geniet ervan dames! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein en Febe

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 8302

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 15 November 2012

Oostkust Australië

Landen bezocht: