Met onze FATASS op het strand - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu Met onze FATASS op het strand - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu

Met onze FATASS op het strand

Door: Febe en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Febe

13 Oktober 2012 | Australië, Magnetic Island

In het backpackershotel waar we in Mission Beach verbleven, moesten we erg wennen (lees: ons aanpassen) aan het cultuurtje.
Onze matrassen waren snoeihard en dun, dus niet echt een goede nachtrust gehad. Bovendien had ik (Febe) 's nachts het idee dat ik in een soort van Sodom en Gomorra was beland; ik hoorde een luid feest, een kampvuur, veel dronken lui, een DJ....
Bij het ontwaken bleek dat onze kamer aan de gemeenschappelijke ruimte grensde. Alles wat ik had gehoord waren geluiden van de TV en radio (die heel hard stonden).
We hadden behoefte aan koffie en besloten bij een tentje naar binnen te gaan, wat nog niet open bleek te zijn. De eigenaar was echter erg gecharmeerd van Marjolein, daarom wilde hij ons toch wel helpen. Heerlijke koffie - en Mar kreeg een bloemetje van de (helaas ouwe) meneer. Vervolgens hebben we ontbeten en een frisse duik in zee genomen.
Het strand in Mission Beach was prachtig, een soort van Cast Away- taferelen.

Daarna volgde een laaaaaaaaaaaaaange reis naar Townsville / Magnetic Island. Het eiland is alleen per veerboot bereikbaar. We konden de ingang van de veerboot alleen niet vinden en hebben wel een uur rondgedwaald...
Inmiddels had ik het helemaal gehad, ik heb zelfs een keer uitgeroepen: WAAROM AUSTRALIE?! WAAROM NIET ITALIE?! En de eerste (paar) traantjes hebben bij mij gevloeid.

Toen we eenmaal op het eiland aankwamen wist ik weer waarom Australie. Wat een prachtig eiland, en wat een gave slaapplek hebben we! We zitten in Base Backpackers (www.stayatbase.com) en hebben een huisje wat praktisch boven de zee hangt. Geweldig uitzicht dus en we worden wakker met het geluid van aanspoelende golven.
De stranden hier zijn ook super mooi, het eten is verrukkelijk, we hebben papegaaien en Kookaburra's gezien en een soort struisvogelachtige vogels (maar dan kleiner).
Vandaag hebben we de hele dag op een rustig en mooi strand liggen zonnen en lezen. En schelpen gezocht, waarvan je er hier heel veel vindt, en nog hele mooie ook! Jammer dat we ze niet mee mogen nemen.
We zijn al lekker bijgekleurd.
En ik heb de perfecte trouwlocatie gevonden. Nu alleen nog een man haha..

Ohja gisteren hadden we nog wel een incidentje. We hadden heerlijk pasta gegeten bij een restaurantje iets verderop in de straat, en toen we terug reden was het al donker. Marjolein zag iets over de weg schieten, maar kon niet meer afremmen. Met een aanrijding en een dood beest als gevolg... We weten niet wat het precies was, maar in ieder geval geen kangoeroe.
Ze voelt zich er heel rot over maar ze kon er echt niks aan doen....

Hopelijk verloopt de rest van dit weekend helemaal goed, zonder verdere aanrijdingen.
Morgen nog 1 dagje genieten van dit prachtige eiland. Maandag gaan we verder naar de volgende locatie, waarschijnlijk Airlie Beach, maar daar moeten we nog even over brainstormen.
We houden jullie op de hoogte!
Blijven jullie alsjeblieft ook reageren, mailen mag ook, we vinden het super leuk om van jullie te horen!

Tot gauw, veel liefs vanaf het magnetische eiland (het heeft echt aantrekkingskracht, zo veel is duidelijk!)

  • 13 Oktober 2012 - 11:35

    Mltaris@hotmail.com:

    YEAH!! Ik ben de eerste! Dat krijg je als je thuis blijft van de velddienst...(ben een beetje ziek dus goed excuus) Ok waar moet ik beginnen...Italie kan altijd nog..Australie is echt SUPERCOOL! Zo'n hostel is leuk om mee te maken en een beetje sjansen met oude mannen :) heerlijk toch. En nu Magnetic ziet er supergaaf uit je kun zelfs streetvieuw kijken waar jullie zijn, echt leuk! Die tranen laat maar lekker vloeien trouwens en blijf bedenken een reis zonder een kleine hobbel kan niet en by the way thuis huil je ook wel eens...dus no wories. Een dag dag niet gehuild is een dag niet geleefd:) Genieten meiden..misschien ook een x in een heerlijk luxe hotel...verwen jullie zelf wel he?
    Ok we love u very much en tot de volgende x xxxx

  • 13 Oktober 2012 - 11:36

    Jizrienmarlous:

    O ja en Fattas...ik blijf het verkeerd lezen!;)

  • 13 Oktober 2012 - 11:40

    Jizrienmarlous:

    O ja laatste x, ik lees het bericht nog even.....tja dat beest...dat heeft toch wel een mooie begrafenis gehad he?

  • 13 Oktober 2012 - 11:57

    Anneke:

    Helemaal gerustgesteld hoor!
    Sodom en gomorra, sjans met oude kerels, tranen en dode beesten...

    KAN het beest een GOEROE zijn geweest?
    En wie de precieze spelling weet mag reageren. kangeroe, kangaroe en zelfs een kangoeroe

    En toch heb ik het idee dat jullie de reis van jullie leven maken!
    Wat Marlous zegt is waar.. Italie komt nog wel, en verwennen mag in deze vakantie.
    Anyway... HVJ en blijf schrijven!

  • 13 Oktober 2012 - 12:02

    Anneke:

    de J is deze hele vakantie van JULLIE

  • 13 Oktober 2012 - 12:11

    Nicole Buhrmann:

    Hee lieve meiden!

    Dus niet alles is rozengeur en manenschijn daar... Nou hier ook niet hoor ;).. de herfst is aangebroken.. regen regen en REGEN!! Maar na t weekend schijnt t weer beter te worden.. En die tranen Febe, is heeeel normaal.. kan er over mee praten.. ( mijn vakantie met de ouders van Rebekka naar Roemenie) DRAMA... hahah..

    Nou meiden we wensen jullie nog een tegekke tijd.. en zo als andere ook al zeiden.. we willen FOTO'S zien!! whaha

    Dikke knuffel
    Nicole
    LUV YAAAAAAA

  • 13 Oktober 2012 - 12:36

    Ada:

    wat een avontuur zeg, spannend om te lezen
    kijk iedere dag even of er weer wat opstaat
    ik zeg altijd,, kangoeroe , ,maakt ook niks uit
    het is in ieder geval een beest met een tasje voor op de buik
    en die was het niet,, gelukkig
    hebben jullie nog sneeuw gehad??
    blijf jullie volgen
    oke,,,,,,,, tot de volgende keer
    liefs van Ada

  • 13 Oktober 2012 - 12:38

    Erwin Mirjam Tychro:

    Wat een spannend verhaal... zo zijn we er toch een beetje bij. Wat hebben jullie toch al veel mee gemaakt en nog 5 weken te gaan. O ja leuk voor jullie....het regent hier echt enorm en de verwarming staat aan. Veel plezier en kijk uit naar jullie nieuwe avonturen... knf knf

  • 13 Oktober 2012 - 12:51

    Henny Van Otterloo:

    Lieve allebei,
    wat geniet ik van jullie reisverslag, je maakt zo van alles mee, mannen een beest op de auto, een huisje boven de zee, van alles wat, groetjes henny

  • 13 Oktober 2012 - 15:20

    Bas:

    het beest hadden jullie mee moeten nemen,had je een lekker hapje op het strand gehad.
    de ingang van de boot aan de voorkant, achter er uit.????????????
    geniet er lekker van,, psssst letop dat jullie niet in het water vallen,,,,tijdens de slaap,,,,,,,groetjes

  • 13 Oktober 2012 - 18:41

    Margriet:

    man man WAT EEN VERHAAL leuk hoor hier is het huilen met de plu op wij, Ruth en ikke , overdekt shoppen vandaag, eerst VD en daarna ons feestje. Super gezellig. Maar jullie hebben het ook heeeeeeeel erg leuk he! marjo had het beest mee genomen en een BBQ op het strand gehouden nou kon je voor noppes eten en doe je het niet. de Israelieten kregen manna en jullie een dood beest en het is daar al zo duur.

  • 14 Oktober 2012 - 15:05

    Amber B:

    Klinkt allemaal heel vet!! Ben echt heus niet jaloers hoor...
    Hier in het koude saaie Nederland! :)
    Veel foto's maken en lekker genieten!

  • 14 Oktober 2012 - 16:37

    Fien:

    Grotendeels is wat ik wilde zeggen ook al gezegd :p.

    Enige wat mij rest is: geniet geniet geniet ervan!!! Chance in a lifetime en dipmomentjes mogen daar zijn ;).
    Super knap dat je zo'n reis onderneemt. Ik ben al HELEMAAL niet zo dapper ;).

    Dikke knuffel en xxxxxx.

  • 14 Oktober 2012 - 16:37

    Fien:

    Grotendeels is wat ik wilde zeggen ook al gezegd :p.

    Enige wat mij rest is: geniet geniet geniet ervan!!! Chance in a lifetime en dipmomentjes mogen daar zijn ;).
    Super knap dat je zo'n reis onderneemt. Ik ben al HELEMAAL niet zo dapper ;).

    Dikke knuffel en xxxxxx.

  • 14 Oktober 2012 - 18:18

    Ingrid Schipper-Schut:

    Ha ha lachen hoor om nog maar het begin te lezen....als jullie maar niet zo gek als mij naar huis komen....Ik zei toen ...ik ga echt niet naar huis met zo'n Cowboy hoed op mijn hoofd en Koalabeer als soevenir hoor!!! En hoe kwamen we aan in Nederland??? Cowboyhoed op en Koala in mijn armen kun je zien hoe beinvloedbaar ik was ha ha!!! Geniet meiden!!

  • 14 Oktober 2012 - 19:58

    Lucas En Henriette:

    Hallo meiden
    Wat maken jullie een hoop mee en dat alles in een week wel wat moeten wij nu nog schrijven het meeste is al geschreven dus :blijf vooral genieten en tranen zijn er om te drogen (wij huilen gewoon mee).Heel veel liefs van ons.

  • 14 Oktober 2012 - 23:47

    Amy:

    Hi girls,

    Nou dat was hoogstwaarschijnlijk een possum die jullie hebben aangereden.
    Deze dieren worden beschouwd als een 'pest' . Ze vernielen geloof ik een ton aan vegetatie per nacht. Ozzie's rijden ze zelfs expres dood of schieten ze neer.
    Dus jullie zijn al goed ingeburgerd !!!

    Well done Mateys!! Hahahah.




  • 16 Oktober 2012 - 09:51

    Marjo:

    Hey nicht..[je]....echt SUPERGAAF om dit allemaal samen met jullie mee te mogen beleven,...
    ik liep een klein weekje achter,maar ben nu weer helemaal bij!!!! [had niet het goede ingetoetst]
    Wat een wereldreizigster ben jij,Febe!!!
    En ja...ook ik ben stiekem een beetje jaloers op jou!!!
    Vooral onder waterverhalen...erg leuk om te horen dat je lekker aan het snorkelen bent geweest,
    en ik snap dat je schrikt en het echt heel bijzonder vindt om ineens zo'n REUZE schildpad te ontmoeten...
    lijkt me GEWELDIG!!!
    Maar ....ik merk dat jullie ervan genieten samen,veel beleven, ondernemen,en geiten....dus Febe,
    GENIETEN wij mee!!!!
    Pas goed op elkaar,en wij blijven jullie volgen!!!!
    Dikke knuffel en een hele gezellige dag weer vandaag!!!! ehhh, morgen?....[tijdsverschil?]...
    Hoe dan ook: VEEL PLEZIER!!!!
    XXXXXX ook voor je reismaatje!


  • 16 Oktober 2012 - 16:23

    Carolyn:

    Wow Febe!! De manier waarop jij dat eilandje beschrijft is gwn paradijs voor mij! Echt wow gewoon.
    Ik hoop dat ik dat ook een keer mag meemaken :)
    Veel plezier nog samen!!

    Dikke knuffel! X

  • 17 Oktober 2012 - 08:15

    Ditte:

    Haaaaaaaaaaaaaaaaa schatten,

    Wat een leuke verhalen!!!!! Door jullie leuke verhalen ben ik af en toe ook op vakantie in Australie haha.
    De computer thuis is kapot maar ik kan op mijn werk kan ik wel mee kijken en mailen.
    Ene nee hoor ook ik ben niet jaloers ahum nou klein beetje dan.
    Geniet van het heerlijke weer, de mooie paradijselijke plekjes en de mooie (levende) dieren!

    Heeeeele dikke knuffel,

    Ditte

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 Oktober 2012 - 09:08

    Twanny:

    Hoi Marjolien,

    Ik lees dat jullie het naar jullie zin hebben en dat het daar fantastisch is. Geniet er van!!
    Gooi je charmes niet te vaak in de strijd want het zou wel leuk zijn als je weer terugkomt in Nederland.
    Hoe is het met je vriendjes met 6 poten?????? ha ha. Concentreer je maar op de andere dieren die je ziet.

    Mijn vakantie was geweldig, maar daar praten we over een paar weken wel over als je weer terug bent.

  • 18 Oktober 2012 - 17:54

    Yoel:

    Ok, dit is gewoon niet normaal meer, witte stranden, palmbomen, huisje boven water, wakker worden met het geluid van aanspoelende golven!!! Ik ga mn koffers pakken;D egt super! Fijn dat jullie zo genieten. PS. Komen jullie eens een keer een levend dier tegen rij je hem over:( eerst foto maken he:p grtzzzz

  • 18 Oktober 2012 - 17:54

    Yoel:

    Ok, dit is gewoon niet normaal meer, witte stranden, palmbomen, huisje boven water, wakker worden met het geluid van aanspoelende golven!!! Ik ga mn koffers pakken;D egt super! Fijn dat jullie zo genieten. PS. Komen jullie eens een keer een levend dier tegen rij je hem over:( eerst foto maken he:p grtzzzz

  • 20 Oktober 2012 - 10:59

    Itala:

    Dag schatten

    Leuk om iets van jullie te horen..geniet maar lekker.onze vakantie zit erop
    Zijn hotel uit maar gaan vanavond terug....doen jullie wel voorzichtig maar lekker
    Genieten en veel fotos maken

    Gr en kus. Liefs Itala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein en Febe

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 8301

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 15 November 2012

Oostkust Australië

Landen bezocht: