Bruce Highway - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu Bruce Highway - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu

Bruce Highway

Door: Febe

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Febe

18 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

Het duurde even voor jullie weer van ons hoorden, maar we moesten even ons schema een beetje omgooien.
Omdat ik niet mag rijden hier vanwege de hoge verzekeringskosten, moeten we de echt hele lange ritten wat meer op gaan splitsen.
Vandaar dat we deze week een beetje haast maken...
We zijn maandag van Magnetic Island naar Airlie Beach gereden, waar we 2 nachten in een hotelletje hebben geslapen.

Dinsdag hebben we een superleuke boottocht langs de Whitsundays (eilanden) gedaan. We zijn op een van de eilanden geweest, waar het zand écht spierwit en de zee écht aquablauw (of groen) was. Het water was zo helder, we zagen roggen en lemonsharks (kleine haaien) over de bodem vlak bij het strand zwemmen. Heel gaaf!
Helaas hadden we daar geen fototoestel bij ons, wisten wij veel dat het zó mooi zou zijn, we verwachtten dat we "gewoon" even gingen zwemmen bij het zoveelste palmbomenstrand (wow dit klinkt verwend!!!). Maar we nemen een paar postcards mee terug naar Nederland.
Na de stop op het eiland voeren we verder naar een plek vlakbij het Great Barrier Reef, waar we van de boot af mochten om te snorkelen of duiken (wij gingen snorkelen, want ik kan niet duiken).
Omdat we een stuk dieper zaten dan vorige week op Green Island (soms zo diep dat we de bodem niet eens konden zien, en dat zegt heel wat in zulk helder water), zagen we weer heel andere soorten vissen en het koraal was hier nog mooier!
Christian, één van de dive instructors en tourguides (en een onmeunig lekker ding), vroeg me of ik het leuk vond, wat natuurlijk zo was, maar ik had nog geen schildpad gezien... (De Whitsundays staan er om bekend dat er veel schildpadden wonen en ze waren ons zo'n beetje beloofd). Nog geen 5 minuten later zwom er één vlak onder de boot door! Wat een geluk weer, dat was dus nummer twee deze vakantie!

Woensdag, gisteren dus, zijn we van Airlie Beach naar Emu Park gereden (dat ligt vlakbij Rockhampton), een ellendig 520km lang rotstuk, grotendeels over de ontzettend saaie Bruce Highway. Vandaag zijn we van Rockhampton doorgereden naar Hervey Bay, nog eens bijna 500km over dezelfde Highway (die zijn hier anders dan in NL, de maxsnelheid is bijna overal 100km/uur).

De omgeving is hier heel anders dan bij Cairns, de weg is lang en recht, met weinig afwisseling in het landschap. Af en toe zien we de restanten van een bosbrand, en soms ruiken we zelfs de geur van verbrand hout nog. Verder zien we veel dode kangoeroes langs de weg (nog geen levende in het wild gezien).
De TomTom geeft aan dat we over 295KM rechtsaf moeten slaan en dan zetten we ons verstand maar weer op 0 en zingen hard mee met de foute liedjes die we op de MP3 hebben gezet. Zo komen we de tijd wel door!

Zijn jullie al in slaap gevallen :)?
Wij gaan zo naar de vergadering hier in Hervey Bay, morgen rijden we door naar Noosa en zaterdag gaan we naar Ted en Amy, waar we tot maandag blijven. En dan zitten we alweer op de helft van onze roadtrip! Vandaag over 4 weken komen we naar huis... Lijkt nog lang te duren, maar voor ons vliegt de tijd, ik hoop voor jullie ook.

Tot het volgende verslag maar weer en iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Korte update: We kwamen bij de zaal maar er was niemand, waarschijnlijk heeft deze gemeente kringvergadering dit weekend. Van frustratie zijn we naar een Drive-thru gereden en hebben 6 flesjes Corona (mmmm CORONA!) gehaald, die we nu op ons eigen terrasje met een boek er bij aan het opdrinken zijn (niet allemaal achter elkaar hoor, moeders...). Ik heb geprobeerd foto's te uploaden maar dat lukt echt niet, dus dat proberen we later nog eens en anders doen we een uitgebreid visite-rondje mét fotoalbum als we terug zijn in Nederland.

• 18 Oktober 2012 - 09:17

Leroy:

Hey dames,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Autorijden is bijna zonde van je vakantie.

Nu pas mijn 1e reactie (schaam). Ik lees wel alles hoor.....

Leroy.

• 18 Oktober 2012 - 09:20

Martien:

Hey meiden, superleuk verslag weer - wat een belevenissen. Wel fijn dat je TT hebt - weet je tenminste waar je heen moet en hoe lang het duurt. Het is hier bijna zomer (nou ja ± 20C°) dus niet slecht toch. Groeten aan Ted en Amy en fijn weekend. Martien (hopelijk gaan jullie ook nog levende kangoeroes tegen komen - en wie weet wat er nog meer volgt)

• 18 Oktober 2012 - 10:41

Marry:

Dat klinkt allemaal weer erg spannend en leuk dames. Wèl behoorlijk kilometers maken hè? Geniet nog van de komende weken ... maar dat zal wel lukken.

• 18 Oktober 2012 - 11:21

Henriette:

Hallo Meiden

Wat heerlijk om weer wat van jullie te lezen, en wat een verslag supper leuk we wensen jullie vele veilige km. wat een lange weg maar mee zingen helpt altijd.
    Liefs van ons.

• 18 Oktober 2012 - 12:11

Anneke:

Ben zo ontzettend trots op mijn wereldreiziger!

Superlief ook dat je zo goed contact houdt, en wij ons geen zorgen hoeven te maken.
    Doe Ted en Amy de hartelijke groetjes van ons en een kusje voor Flipper...
    ik hoop dat het gaat lukken :)

• 18 Oktober 2012 - 12:52

Jizri En Marlous:

Hey!! Leuk allemaal.. We zijn helemaal niet jaloers;) hoewel het hier idd warm is (wat papa al zei).
    Ehmm ik ga het toch zeggen volgens mij is het kangaroe...of heb ik het mis taalwonder?
    Volgende x dus overal je fototoestel mee naar toe nemen!
    En alleen onmeunig knappe brs komen in aanmerking mits ze mee naar Holland willen uiteraard.

Love u xx

• 18 Oktober 2012 - 14:00

Magda:

Wat jammer om eindelijk bij een koninkrijkszaal te komen, adres klopt, taal deze keer ook?hebben ze kring!
    Dat is ons ook een keer overkomen op grand canaria. Zondagmorgen vroeg opstaan( en dat in je vakantie), een heel eind rijden en dan is de tent gesloten!
    Hopelijk volgende keer voor jullie beter. !
    Jullie leggen veel kilometers af hoor, maar ach dat kan ook relaxed zijn, je hoeft verder helemaal niks, okee opletten op de nog levende kangeroes maar dat is dan ook bijna de enige zorg.
    Leun maar lekker achterover, nee niet de bestuurster natuurlijk, jullie hectische leven hier in nederland begint snel genoeg weer. Lekker relaxen dus en veel plezier met al die leuke dieren , mooie witte stranden, prachtig blauwe zeeen enz. die jullie nog tegen zullen komen.

• 18 Oktober 2012 - 14:05

Margriet:

Je schrijft toch echt kangoeroe. . Ja hier vindt je dode vogeltjes egeltjes ,konijntjes enz. dus alleen kangoeroe's valt nog mee . Heb even op google gezocht wat het voor beest is wat emy zei, ach erg lief klein met een buideltje , heb je de baby ook misschien vermoord? ach arm maar de ausies zijn weer blij.
    Als het goed is kun je een waterdichte hoes kopen voor om je fotoc. kun je toch nog onderwaterfoto's maken. Maar jullie beleven genoeg ennnnn laat je niet strikken want we willen wel dat jullie hier weer terug komen.
    xxxxmoesje

• 18 Oktober 2012 - 15:13

Bas:

zo dames dus toch aan de drank,,,, marjo tijdens het rijden heb je nu tyd om naar bruce te luisteren.
    jullie vermaken je wel,al geroosterd kang. vlees op
    febe denk aan de bril, en je bent onder water,,,,dames zeer veel plezier,,,,,,

• 18 Oktober 2012 - 17:48

Yoel:

Heheey, avonturiers, superleuk reisverslag! Klinkt leuk allemaal:D nu maar hopen dat jullie gauw een levende kangoeroe zien;) pas goed op jezelf en have fun! Grtzzz

• 18 Oktober 2012 - 20:56

Erwin Mirjam Tychro:

wat een gedoe maar het is toch echt kangoeroe! Adam had gewoon eerst een taalcursus moeten volgen voordat hij die dieren een naam ging geven. Ach misschien is het in het hebreeuws wel beter te schrijven.

Wat een super verslag weer, helemaal leuk!! Bruce Highway een soort A2 maar vergeleken met aus is dat een soort van madurodam snelweg.

Nog mega veel fun en tot het volgende verslag!

gr.knf

• 18 Oktober 2012 - 21:56

Marjolein En Febe :

Door Marjolein,

Wat leuk weer al die reacties. Maar moesje, dode kangoeroes of kangaroes of kangeroes, zijn veel erger langs de kant van de weg dan een egeltje, weet je hoe groot die roes zijn. Ben blij dat we die nog niet voor de wielen hebben gehad want dat zal een klap geven.
    En papa beertje, wel leuk rijden op de Bruce Highway, maar laat Febe nou geen liefhebber zijn van Bruce echt heel jammer want het was namelijk de meest uitgelezen plek/rit om alle 5 de CD's die op mijn MP3 staan snoeihard aan te zetten. Stel je trouwens niet te veel voor bij deze Highway, twee banen met zo nu en dan de mogelijkheid om op een derde baan langzaamrijdend verkeer in te halen en soms is het mogelijk om bij een onderbroken streep ook je voorganger in te halen. Daarbij komt dat er om de paar kilometer wegwerkzaamheden zijn dus dan moet je weer van 100 naar 80 naar 60 naar 40 en dan als het echt tegen zit nog even stoppen om het tegemoet komend verkeer voor te laten gaan. Als je dan weer mag rijden en weer lekker rond de 100 zit dan heb je de volgende opbreking al weer. Dit had gister tot gevolg dat de rit 75 minuten langer heeft geduurd dan de TomTom aangaf bij vertrek. Maar mij hoor je verder niet klagen we zitten in Australië, dus dat maakt alles weer goed.
    Oh ja lief neefje als je vast hard gaat sparen dan gaan we de volgende keer samen naar Australië, want langzaam aan word ik een beetje verliefd op dit land, dus ik ga hier zeker nog een keer terug komen.
    Dikke knuffel voor iedereen.

• 19 Oktober 2012 - 09:41

Amy:

Hey Meiden,

Vanuit Harvey Bay kun je naar Tin Can Bay rijden waar je morgenvroeg om klokslag 8 uur dolfijnen kunt voeren. Kost geloof ik $ 5 p.p. voor de visjes.
    Dus wel heel vroeg opstaan om vanaf Harvey naar Tin Can Bay te rijden maar ja dan zie je wel dolfijnen van HEEEEEEEEEL dichtbij. Je duwt als het ware gewoon het visje in zn bek.
    Als jullie willen kunnen we jullie Noosa ook zondag laten zien. Het wordt heel warm en is het dus wel lekker om een dip te nemen daar.
    Hoop dat jullie dit op tijd lezen!!

Groetjes en tot snel !!

Amy

• 19 Oktober 2012 - 09:49

Marjolein En Febe :

Hey Amy!
    Ja we zijn vanmorgen in Tin Can Bay geweest, hebben geen dolfijnen gevoerd maar ze wel gezien! Heel leuk (en een beetje commercieel haha).
    Nu zitten we al in Noosa, we hebben vanmorgen in het national park gewandeld en een stukje over het strand maar we zijn moe dus hebben de rest van de middag in en om het zwembad gehangen, dus nog niet alles gezien! Dus zondag weer hier heen lijkt ons hartstikke leuk!
    We zien jullie morgen in de zaal!
    Groetjes van ons

• 21 Oktober 2012 - 12:18

Claudia:

Oke poging 2,

Hoi hoi,

Zit nog steeds met een vol kwijlbakje( bij mijn eerste poging zat ie ook al vol) van jullie verhalen over mooie witte stranden en helder mooie zeeën en huisjes boven het water..
    Maar zo te horen genieten jullie er enorm van en blijf dat ook vooral doen!! Volgens mij komen jullie uiteindelijk nog tijd tekort!! Hier vliegt de tijd ook voorbij, bedacht me gisteren da het alweer twee weken voorbij zijn..
    Heel veel liefs n een dikke knuff!!
    Claudje

• 22 Oktober 2012 - 07:44

Ditte:

Ha Febe en Marjo

O dus het bestaat echt witte stranden en helder blauw water.... hmmm zucht... ik zie groen :)
    Nee hoor ik ben zo blij dat jullie deze mooie stranden, dieren etc. zien!!
    Leander wil volgend jaar naar Amerika maar ik ga hem misscien toch overhalen om naar Australie te gaan.

Hier vliegt de tijd ook enorm maar dat heeft vrees ik meer met de leeftijd te maken. Hoe ouder hoe gekker en hoe meer de tijd gaat vliegen.

Dikke knuffel aan jullie en de groetjes van Leander

XXXXXXXXXXXX

Ditte

• 22 Oktober 2012 - 08:48

Eefje:

Hi snoetjes, Goed verhaal hee.
    Maar ik begreep het niet helemaal, kan aan mij liggen hoor..
    Maar febe mag niet rijden, te kort je rijbewijs? en nu moet marjolein allen? is dat de kloe (rijmt op kangoe/a/eroe)?
    Maar iedergeval groeten aan de dive instructor.
    En veel plezier
    eefje

• 22 Oktober 2012 - 10:39

Adri:

Hoi Marjolein

Mooi verslag....jammer dat er zo weinig foto's bijzitten, ha,ha.
    (Had graag een fioto van die schildpad gezien)
    Ben toch wel jaloers op jullie...ik kom niet verder dan Deventer.
    Nog veel plezier daar en hopelijk heel veel nieuwe "belevenissen" aan de andere
    kant van de wereld. Ben benieuwd naar jullie volgend versllag.

Adri v.O.

• 25 Februari 2013 - 15:38