Fraser Island - Reisverslag uit Marcoola, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Marcoola, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Febe

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Febe

22 Oktober 2012 | Australië, Marcoola

Vrijdagochtend zijn we in alle vroegte (6.00u) vanuit Hervey Bay vertrokken naar Tin Can, waar je om 8 uur 's morgens een wilde dolfijn een visje kunt voeren.
Elke ochtend rond die tijd zwemmen er een aantal wilde dolfijnen langs dat strandje, sommigen komen er al 20 jaar. En elke ochtend staan er dus massa's mensen om die beesten een visje te geven. Die vis moet je wel eerst kopen voor 5 dollar.
Dat hebben we dus niet gedaan, want we vonden het uitbuiterij... Maar was wel heel leuk om wilde dolfijnen te zien! Onze "bucketlist" wordt wat dat betreft steeds korter (hoewel we 'm ook steeds weer aanvullen): we hebben al schildpadden, tropische vissen, zwarte kaketoes, possums, pelikanen gezien, en vanaf vandaag kunnen we daar ook dingo's (zie foto) en een levende wilde kangoeroe aan toevoegen!
Vrijdag en zaterdag zijn we in Noosa geweest, een mondain plaatsje met dure winkels, mooie huizen, sjieke mensen. Nét iets te hoog gegrepen voor ons, maar wel heel leuk om te zien en te zijn!
We zijn nu bij Ted en Amy, wat een gaaf huis hebben die! Als we buiten op het terras zitten horen we de zee, en het strand is inderdaad maar 5 minuten lopen.
Vandaag hebben we een tour over Fraser Island gemaakt, met een 4WD-bus (omgebouwde vrachtwagen). Dat begon al met een rit over het strand bij Rainbow Beach. Dit heeft z'n naam te danken aan de vele kleuren zand die je daar op het strand ziet: koffie, zwart, roze, oranje, zachtgeel........ Super mooi!
Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld en de enige (?) plek waar nog dingo's wonen. Er zijn er nog zo'n 300 te vinden, wij hebben er 6 gezien (= 2%)!
Verder konden we zwemmen in een meer, voor de verandering zoet water en geen snorkels (er leven geen beesten in dit meer).
En we hebben een stukje door een regenwoud gelopen. Heel mooi, maar wat we hebben gezien stond niet in verhouding tot de tijd die we in de bus moesten doorbrengen.
Bovendien bestaat het hele eiland, en alle "wegen", dus uit zánd. Als je wil testen of je een sterke maag hebt, laat de Efteling dan links liggen, vergeet Walibi. Boek een tour over Fraser Island. Als je terug komt en alles zit nog op z'n plek, weet je zeker dat je geen steekje los hebt.
Morgen rijden we door naar Brisbane, we gaan eerst naar de Zoo van Steve Irwin.
Vorige week na de boottocht bij de Whitsundays zaten we in het hotel nog na te schommelen, nu gaan we nog even nahobbelen.

Ohja, het is eindelijk gelukt om wat foto's te plaatsen!

Tot gauw weer!

• 22 Oktober 2012 - 15:46

Anneke:

Veel plezier morgen en goede reis alvast.

• 22 Oktober 2012 - 15:46

Anneke:

Veel plezier morgen en goede reis alvast.

• 22 Oktober 2012 - 15:48

Nicole:

Hee meiden!!

Wat lief die foto's van de koala en dingo.. super cute!!..
    Echt leuk om zo geregeld van jullie te horen.. Fijne reis morgen!
    En tot snel!!

Dikke knuffel...

Nicole

• 22 Oktober 2012 - 16:08

Carolyn:

Hahaha.... Jij met je humor!!
    Veel plezier met de reis verder!!

X Caro

• 22 Oktober 2012 - 16:12

Bas:

dus bij jullie zit geen steekje los,dacht eerst iets anders...
    maar jullie vermaken je best, dus daar wonen is voor 2 hollandse meiden te hoog gegrepen......
    in ned, is het prettiger,een zeer goede rijs nog

• 22 Oktober 2012 - 19:47

Jizri En Marlous:

We love the Dingo! Wat een gave foto! Verder hebben we al lekker bijgebept vandaag dus weinig te melden.... Veel plezier morgen en goede reis xx

• 22 Oktober 2012 - 19:47

• 22 Oktober 2012 - 19:48

Sorry per ongeluk 2 x

• 22 Oktober 2012 - 21:22

Margriet:

wat een te gek verhaal en dat bord met die koeien ....dus je kunt daar dus ook aan koeierace mee doen .
    Had van annelies al gehoord hoe mooi emy woont en snap dan ook dat ze echt niet meer in nederland wil wonen. ach straks maken we allemaal ons paradijsje.. oh ja goed blijven flossen en poetsen.
    stond van de week voor je flat kon er niet in had ik je fietsesleutels mee genomen dus bij wie zit er een steekje los???????? geniet en kijk weer uit naar het volgende verhaal

knuffels

• 22 Oktober 2012 - 21:44

Lucas En Henriette:

Hallo Meissies
    Wat een geweldig verhaal weer en wat een belevenissen als jullie thuis zijn moeten jullie hier echt een boek van maken geweldig!!
    Marjolein ik ga van de week bij margriet wel even wat losse steekjes ophalen.
    Liefs voor jullie beide.

• 22 Oktober 2012 - 21:44

Lucas En Henriette:

Hallo Meissies
    Marjolein ik ga van de week bij margriet wel even wat losse steekjes ophalen.
    Liefs voor jullie beide.

• 22 Oktober 2012 - 22:19

Henny Van Otterloo:

Lieve febe en marjolein
    Volspanning wacht ik steeds weer op het volgende verslag, het is prachtig en dat jullie wilde dolfijnen en dingo's heben gezien, maar ook dat strand in al die kleuren lijkt me geweldig, jullie maken mij echt blij met jullie verslag groetjes henny

Erwin Mirjam Tychro:

Super leuk verhaal weer!! En erg leuke foto's. De koala vinden we erg leuk en lief.

• 23 Oktober 2012 - 12:29

Mirjam:

oeps beetje te vaak op enter gedrukt.......sorry hihi

• 23 Oktober 2012 - 19:44

Jolanda De Leeuw:

hoi Febe,

Leuk om te lezen, ups en downs, maar echt een heel nieuwe wereld, met vooral een verrassende natuur, ben benieuwd naar je foto's!
    Guy weekje met familie van Jurrien naar gran Canaria, druk in de apo, mis je wel hoor, maar hoop dat je echt geniet.
    Mijn nieuwe kleinzoon nog niet geboren, nog 3 weken te gaan.
    Nog veel plezier, groeten van jolanda

• 24 Oktober 2012 - 12:15

Marjolein En Febe :

Ik weet niet wie dit allemaal nog lezen, maar voor degenen die het nog niet weten maar ons wel trouw volgen: je kan je emailadres achterlaten links in het menuutje, dan krijg je automatisch een nieuwe email als wij iets gepost hebben.
    Groetjes F en M

• 25 Oktober 2012 - 15:29