't Zij in verdriet of grote vreugd.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu 't Zij in verdriet of grote vreugd.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein en Febe - WaarBenJij.nu

't Zij in verdriet of grote vreugd....

Door: Febe

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Febe

26 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

Dinsdag zijn we, zoals gezegd, richting Brisbane vertrokken na een heerlijk weekend bij Ted en Amy.
Eerst zijn we naar de dierentuin van Steve Irwin gereden; voor wie Steve Irwin niet kent: die heeft jarenlang met allemaal wilde beesten enzo gevochten en toen werd ie doodgestoken door een vis.
De zoo was echt supermooi, groots opgezet, gigantische verblijven, mooie dieren en de mensen die er werken zijn ook heel goed voor de dieren, je kon goed zien dat ze er echt veel om geven.
Ook een gave show gezien met krokodillen, een condor, papegaaien... enz. We waren erg onder de indruk!
Toen we in Brisbane aankwamen, bij het guesthouse waar we verbleven, bleek dat we eigenlijk te laat waren om in te checken (18.30uur, de receptie was tot 17 open), dus we schrokken even want WAT NU?! Maar al gauw zagen we dat ze een briefje en de sleutel voor ons achter gelaten hadden. So nice!
De matrassen waren harder dan de vloer op Tokyo Airport, dus we hebben niet echt lekker geslapen, maar Nala en Jackie van het guesthouse waren zó aardig dat we dat snel weer vergeten waren..... Tot de 2e nacht aanbrak.
Woensdag zijn we met de City Cat (= afkorting van catamaran, een veerboot dus) naar het centrum van Brisbane gegaan, uitgestapt op Southbank, waar we eerst in het Wheel of Brisbane zijn gegaan, een 60 meter hoog reuzenrad (net zoiets als The London Eye dus). Mooi uitzicht over de hele stad! En waar was de camera? In het hotel natuurlijk. Sorry...
Vervolgens zijn we naar het Queensland Museum geweest. Gratis toegang, daar houden wij als rasechte Nederlanders wel van!
Er was een tentoonstelling over de Aboriginals, heel interessant, maar toen we de hoek om liepen werd het pas echt leuk: een tentoonstelling over mode! Verder hadden ze een megagroot skelet van een dinosaurus staan, heel indrukwekkend.
Daarna zijn we over Victoria Bridge naar Queen Street gelopen, dat is dé winkelstraat van Brisbane, waar we eerst op een biologisch marktje stuitten. LEUK!
Toen we écht Queenstreet inliepen gingen onze vrouwenharten sneller kloppen: een echte stad! Echte winkels! Kleren! Schoenen! Warenhuizen!
We keken onze ogen uit bij Myer, een soort Bijenkorf maar dan nóg beter en sjieker (en duurder). Ze hadden echt alles, tot jurken van Alexander McQueen aan toe (á 1400 dollar).
Toen we na het winkelen met onze voetjes in het gras van de Botanical Gardens stonden en ons neer wilden vleien in het gras om naar de voetballers met ontbloot bovenlijf te kijken, kwamen we tot de ontdekking dat ze ons bij Myer de verkeerde cd's in de verkeerde hoesjes meegegeven hadden. Moesten we weer helemaal terug!
Onderweg kwamen we wel langs het Belgisch Bier Café....
We hebben hier, toen we echt helemaal doodmoe waren van het heen en weer rennen naar Myer, heerlijke Vlaamse frieten op met kaaskroketjes en BIER! Echt bier. Dit moest wel onze geluksdag zijn..
Het Belgisch bier café is echt een aanrader! Wat een leuke tent, met Nederlandse (Vlaamse) spreuken aan de muren en een goeie sfeer.
Dus mocht je in de buurt zijn...........
Inmiddels zitten we in Byron Bay, een surfersdorpje met mooie stranden, alweer, en hier en daar hele vreemde mensen (vindt Marjolein).
Het valt een beetje tegen bij wat we verwacht hadden, we moeten ons huis delen met een spinnenfamilie (hooiwagens).
We zijn net naar de vuurtoren gereden, die hier heel beroemd is, je hebt er een prachtig uitzicht en soms kan je er dolfijnen zien zwemmen (hebben wij niet gezien).
Om naast de vuurtoren te parkeren moet je 7 dollar betalen, om vanaf een gratis parkeerplek bij de vuurtoren te komen moet je een aardig eindje steil omhoog lopen.
Laten we het er maar op houden dat we met flinke kuitspieren terugkomen.....
We kwamen tot de conclusie dat we morgen alweer op de helft van onze vakantie zitten!
Hoe is het in Nederland? Nog nieuws?

Ohja om de titel van het blog nog even af te maken:

........ Een goed glas bier doet altijd deugd. (Schrokken jullie van de titel? Hahahahaha!)

• 26 Oktober 2012 - 08:19

grappig hoor!

• 26 Oktober 2012 - 08:49

Magda:

Wij beleven hier niet veel te vermelden dingen hoor... Dat heb je zo met thuisblijvers...
    Het begint jullie toch niet te vervelen he... Alweer een mooi strandje, oceaan, heerlijk weer, palmbomen..
    Hier wordt het dit weekend echt kouder, misschien zelfs de eerste winterse buien en ook vorst aan de grond. Zuigen jullie je maar goed vol met al die zon daar, het zal jullie nog tegenvallen ineens hier de winter in te duiken.
    Ogen open blijven houden voor al dat moois wat aan jullie voorbij trekt.
    Voor je het weet is dit jammer genoeg weer verleden tijd en heb je gelukkig de foto,s nog.( als je de camera niet vergeet tenminste).

• 26 Oktober 2012 - 08:53

Martien:

Doe mij ook zo'n lekker biertje. Super leuk verhaal. Alles goed hier. Groetjes, Martien

• 26 Oktober 2012 - 09:11

Carolyn:

Grapjas!! En ik denken dat er iets naars gebeurd is :s...
    Nog een paar weekjes en dan kun je weer in je eigen warme bedje slapen! ;)
    Groetjessss.... X

• 26 Oktober 2012 - 09:49

Ingrid Schipper-Schut:

Hallo Meiden leuk hoor jullie verhalen te volgen......ik ga echt weer helemaal terug in mijn belevingen van long time ago!! De koala's de kangaroes voeren de haaien de dolfijnen......en het vele lopen inderdaad ik denk dat ik het nu niet eens meer zou kunnen.......DENK!!! Ik weet het zeker!!!
    Het is absoluut de reis van jullie leven en dat kan ik zeggen want na al die jaren denk ik er nog zo vaak aan.....Weet je wat je straks denkt?? Dat kan niemand mij meer afpakken...wees maar blij dat jullie nog vrijgezel zijn en dit kunnen doen......en het leuke van de lente straks over te stappen in de winter en aan te schuiven bij Paps en Mams aan tefel met Boerenkool met worst mmmmmmmmm.....dat is weer het mooie van Holland......Veel plezier en liefs van Ingrid

• 26 Oktober 2012 - 10:38

Margriet:

ja wie kent de mooie verhalen en reportages niet van Steve Irwin dat ADHD hieperdepiep stuiterbal mannetje. en dan ook nog in het harnas sterven.
    geniet nog maar van het moois (de dure en mooie winkels, tenminste wat ze er verkopen ach ja wij nederlanders....kijken kijken en niet kopen)en het weer , want als jullie terug komen kun je meteen in de wollen onderbroek en borstrok. Ik wou dat ik positief tegen de herfst aan kon kijken maar al dat dooie blad en de wind en regen wordt er echt niet blij van. Misschien een optie om naar de aussies te verhuizen.
    En VERGEET JE CAMERA NIET
    groetseltjes en pas goed op julliezelf

• 26 Oktober 2012 - 15:28

Jasper En Judy:

Heee Marjolein en Febe,

dat Belgisch cafeetje klinkt zo goed....jullie genieten vast enorm!

Hier is het vooral koud...voorderest niet veel interessants..

tot heel gauw weer en blijf genieten!

Liefs, J&J

• 27 Oktober 2012 - 08:52

Jizri En Marlous:

Hadden ze er ook leuke koektrommels? :) Leuk weer allemaal! Het gaat echt snel he? En kuitspieren zijn heel erg 2013 dus jullie zitten helemaal goed haha. Ok ff zonder gekheid, have fun dikke xx

• 27 Oktober 2012 - 09:50

Nicole Buhrmann:

Hahaha stelletje.. volgens mij zitten jullie gewoon in zeeland in een Bungalow, want als we harde bewijzen willen, zijn jullie de camara zogenaamd weer vergeten whaha.. Hmmzz Verdacht hoor...
    Wat een avonturen maken jullie toch mee..

Geniet ervan meiden!!

Liefsssssssss

• 27 Oktober 2012 - 10:45

't is KOUD hier!
    Rijmt wel op bier, maar 't wordt weer tijd voor warme chocolademelk!

• 27 Oktober 2012 - 11:09

Marjolein En Febe :

@ Jizri en Marlous: we zijn nog druk zoekende naar een mooie gedeukte koektrommel! We willen wel een écht Australisch souvenir voor mama kopen.... ;-).

@ Nicole: je hebt ons door! Maar we plukken wel gewoon even wat foto's van internet, dan kunnen we ons verhaal stand doen houden :-)

• 27 Oktober 2012 - 17:01

Bas:

komen dolfijnen op het licht van de vuurtoren af dames???????????? Drinken jullie voor mij ook e en biertje, mogen er ook wel 2 zijn , denk er aan dat je links blijf rijden.
    Febe ben je al grote spinnen tegen gekomen, als het zo is maak er dan een mooie foto van.
    Hier worden jullie wel gemist, zien uit naar 16 Nov. Geniet er maar van groetjes bas...

Mariska:

Tentoonstelling over mode? Bier? Winkels? Strand? Dit is echt een droomvakantie!!!! Gelukkig heb ik biertje koud gezet, om nu vast bij te komen ;)

• 28 Oktober 2012 - 21:17

hoeveel biertjes Mariska?

• 28 Oktober 2012 - 22:19

Adri:

Lijkt mij erg vermoeiend allemaal zo'n reis Fijn dat jullie het wel leuk vinden..ha,ha.Geniet nog even daar....Het enige nieuwtie wat ik te melden heb is dat Samson en Rutte volgende week op het bordes staan.
    Ze gaan dan heel veel bezuinigingen aankondigen dus geef niet al je geld uit daar....

• 28 Oktober 2012 - 22:42

Amy:

G'day mates !

Leuk om jullie verhalen over de zoo, Brisbane & Belgische bier cafe te lezen. Wij komen er ook graag !!

Het was leuk jullie hier op bezoek te hebben gehad!

Laatste nieuwtje:...... It's a Boy !!!

Groetjes,

Ted & Amy

• 29 Oktober 2012 - 11:46

De Boontjes:

"die heeft jarenlang met allemaal wilde beesten enzo gevochten en toen werd ie doodgestoken door een vis. "

sorry hoor maar moest ik wel even stiekem om lachen hahaha
    lekker droog geschreven :-) maar wel waar ja! die arme man!

Heerlijk om alles te lezen! ook de kleine obstakels echt een eerlijk reisverslag!
    Dikke knuf van ons!

• 31 Oktober 2012 - 09:15

Ellen Jansen:

Lieve Febe, sorry dat ik niet eerder gereageerd heb ik vind het erg leuk om te lezen waar jullie allemaal al geweest zijn en wat jullie beleven. Ik ben er vandaag maar eens voor gaan zitten, leuke foto's ook. Maar wat gaat de tijd toch snel, gelukkig voor ons maar voor jullie wel jammer. Geniet nog lekker samen en ik kan niet wachten op je foto's en verhalen. Heel veel plezier nog, heel veel liefs Ellen